W firmach wykorzystuje się bardzo dużą liczbę programów, których istnienie jest konieczne do prawidłowego wykonywania różnego rodzaju prac biurowych, związanych ze sprzedażą oraz obsługą zamówień od swoich klientów. Jednym z takich narzędzi jest CRM. Czy obsługa takiego programu jest skomplikowana i wymaga stosowania wielu umiejętności, które nie każdemu pracownikowi są znane? To zależy od tego, jaki CRM wybraliśmy. Zasadniczo, im większa jest firma i posiada większą liczbę oddziałów, w których system CRM jest wykorzystywany, tym program jest bardziej rozbudowany i pozwala i wymaga przyswojenia sobie wielu różnych umiejętności, które są związane z jego obsługą. Do tego może być jednak wymagane szkolenie. Jak jednak wiadomo, każde z takich szkoleń wiąże się z pewnymi kosztami i co gorsze, przestojem w pracy. Aby móc tego uniknąć, należy wybierać taki CRM, który będzie wygodny w użytkowaniu, a jednocześnie będzie się wyróżniał brakiem wielu skomplikowanych funkcji, których przyswojenie może wymagać posiadania szkoleń.