Mimo że termin segmentacja klientów na stałe wpisał się w słownik przedsiębiorców, w dalszym ciągu można spotkać bardzo dużą liczbę firm, które z jakichś powodów nie korzystają z tego narzędzia. Co jest tego powodem? Czyżby segmentacja klientów była dla nich niepotrzebna? A może nie zdają sobie oni sprawy z tego, jakie zalety oferuje to narzędzie dla każdego, komu zależy na pogłębianiu relacji ze swoimi klientami. Proces segmentowania klientów najłatwiej wykonać, mając do dyspozycji niezawodne narzędzie, jakim jest system crm. Taki program jest instalowany na jednych lub wszystkich komputerach wewnątrz firmy i pozwala zarządzać nią w każdym aspekcie. Można z jego pomocą na przykład łatwo i wygodnie szeregować klientów do różnych grup, zależenie od tego, jakie spełniają kryteria ustanowione przez nas. To oczywiście nie jedyne możliwości, które może wam zapewnić system crm. Narzędzie to jest tak bardzo rozbudowane, że poznanie wszystkich jego możliwości może zająć naprawdę wiele czasu, dlatego są organizowane specjalistyczne szkolenia z jego obsług.